tisdag 4 december 2007

Julfint

Börjar bli det här hemma nu, fast mest i Tindras rum, det hade högsta prioritet. Kul också att hon la sig i sitt vanliga rum och vaknar upp till ett riktigt juligt sådant imorgon :) Vi gick till Coop och inhandlade lite nytt som hon (och jag) ansåg sig behöva. Så ikväll (läs: inatt) har jag satt upp julgardin, ljusslinga, julstjärna och elljusstake i hennes rum. Hur mysigt som helst!
La ner lite energi på köket också när jag ändå hade fram strykjärnet, så där har gardin och elljusstake också åkt upp. Men det ser naket ut där, vi får göra några apelsiner med nejlikor att hänga för att skyla vårt nakna köksfönster. På torsdag kanske, eller i helgen.
Imorgon ska det skrivas examinerande uppgifter för fullt. Vi träffades och diskuterade idag, så kladden har jag, ska bara få det till något läsbart och ordbajsa upp till 500-750 ord om nödvändigt. Dagis för Tindragumman, skönt att ha lite lugn och ro när man ska sitta här och skriva arbeten.

Nu kan jag sova med gott samvete, som den snälla och duktiga mamma jag är...

Inga kommentarer: