fredag 15 augusti 2008

Lång lista!

Som vanligt stulet från Fade :)

1. Tre namn jag lyssnar till?
- Malle, Mallan, Marielle

2. Någonting jag tycker om med mig själv?
- Ah, vad svårt. Det mesta antar jag? Annars skulle jag nog vara väldigt olycklig!

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv?
- Tjurigheten.

4. Detta är jag rädd för?
- Spindlar och nålar. Fast det är mer än rädslor då.

5. Tre saker jag vill ha varje dag?
- Tindra (såklart.. och allt vad det innebär tänkte jag tillägga, men det är lögn :P vissa saker får man ta ändå), J's sällskap (inte vaarje dag då men..), sköna promenader med L.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra?
- Slå en puck i mål är det enda som dyker upp i huvet -kul minne sen hockeyträningen för många år sen :P

7. Detta tycker jag om att göra?
- Busa med T, mysa, surra med S (alias Berta)

8. Detta vill jag göra just nu?
- Prata med I, ska nog ringa när jag betat mig igenom denna... Och gå en promenad till innan unegn kommer hem.

9. Bästa känslan?
- Trygghet.

10. Värsta känslan?
- Ensamhet.

11. Egenskap jag gärna vill att min partner har?
- Ärlighet. Kräver väl snarare än "gärna vill" ;)

12. Är jag kär just nu?
- Mjo..

13. Jag vill gifta mig?
- Ja.

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör?
- Gifta mig, skaffa minst 3 ungar till och gå klart utbildningen (fast det hamnar nog först iaf!)

15. Min käraste ägodel?
- Måste väl vara Opeln då.

16. Något jag vill ha i present:
- En ögonoperation skulle inte sitta fel ;P

17. Detta har jag på mig just nu?
- Jeans, 3/4tröja, munkjacka.

18. Favoritkläder?
- Mina rosa plyschbyxor.

19. Favoritdjur?
- Hund och häst.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest?
- Rock, metal, country.

21. Favoritlåt just nu?
- Ingen alls.

22. Roligaste ämne i skolan?
- Musik och psykologi.

23.Tråkigaste ämne i skolan?
- Geografi.

23. Stjärntecken?
- Kräfta.

24. En bok jag gillar?
- Johanne Hildebrandts Valhalla-trilogi

25. En film jag älskar?
- Det stora blå.

26. Favorit tv-program?
- Grey's anatomy, om det ska vara något som ännu går.

27. Favoritdoft?
- J :P

28. Detta äter jag gärna?
- Typ allt pappa lagar :) ...och allt jag själv lagar iofs.

29. Dricker helst?
- Kaffe i massor, mjölk, juice, öl.

30. Favoritgodis?
- Tutti Frutti Passion!

31. Hit vill jag gärna åka på semester?
- Brasilien

32. Färg på mina ögon?
- Gröna, med en smal ljusbrun ring innerst.

33. Min längd?
- 171.

34. Jag tror på:
-

35. Jag spelar?
- Inget atm.

36. Person jag beundrar?
- Mamma. Syrran.

37. Så här bor jag?
- I en trea, lagomt nära stan.

38. Antal döda krukväxter i hemmet?
- Inga just nu :D

39. Det här tänder mig?
-

40. Det här gör mig avtänd?
-

41. Favoritfärg?
- Svart, ljusgrön, mörkröd.

42. Favoritcitat?
-

43. En hemlighet jag vet?
- Skriver jag inte här. Vet inte vad jag vet som jag skulle kunna skriva heller så.

44. Bästa present jag fått?
- Måste ju säga rosen från Tindragumman. All glass från J var himla bra också :)

45. Senast köpta skiva?
-Rixfm nånting, det "bästa" som fanns påväg hem med nya bilen.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är?
- Ögonen, höger överarm (ormen)

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
- Magen.

48. Udda förmåga/egenskap:
- Bra sifferminne, lite för bra då jag minns onödiga telefonnr tex bara för jag råkat läsa det.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
-

50. Vad lyssnar du på just nu?
- Hunden som städar upp efter sig (hon löper).

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
- Jobbat, shoppat, tvättat, promenerat.. och nu ska jag promenera lite till om detta bara tar slut snart.

52. Var är dina föräldrar födda?
- Robertsfors och Skellefteå. Tror jag.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn:
- SE PC-suite.

54. Vilken är din favoritrestaurang?
-

55.När badade du i en pool senast?
- I mitten på juli.

56. Har du varit med i någon skolpjäs?
- Ett par ggr i grundskolan.

57. Hur många barn vill du ha?
- Har ett, minst tre till.

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
- Trance.

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
- Ja.

60. Vad har du för TV-kanaler?
- De vanligaste.

61. Har du åkt moped någon gång?
- Ja.

62. Har du busringt någon gång?
- Ja.

63. Har du fått felparkeringsböter?
- Ja.

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
- Kan tänka mig ja.

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
- Key West.

66. Har du en egen trädgård?
- En väldigt liten.

67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?
- Simpsons.

68. Kan du alla orden i nationalsången?
- Ja. Nästan hela, med sista 2 verserna med.

69. Badkar eller duschkabin?
- Badkar. Har aldrig bott utan.

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
- 10 000 B.C.

71. Favoritpizza?
- Hawaii och Flygande Jacob

72. Chips eller popcorn?
- Chips.

73. Vilken färg på läppstift använder du?
-

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
- Nej.

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
-Nej.

76. Apelsin- eller äppeljuice?
- Apelsin. Fast helst hallon.

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
- J. Pizza och skrov.

78. Favoritchoklad?
- Apelsinkrokant, eller den med hallonbitar i.

79. När röstade du senast?
- Senaste valet.

80. När åt du en hemodlad tomat sist?
- Förra året. Nu har jag inga.

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
- Nej.

82. Är du bra på matlagning?
- Ja, bäst efter pappa, enligt min mening ;)

83. Klarar du att tanka själv?
- Ja.

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv?
- Nej.

85. Pepsi eller Coca Cola?
- Coca cola.

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
- Nej.

87. Vad var det senaste du handlade?
- Couscous, bulgur och wokgrönsaker.

88. Har du kräkts offentligt?
- Ja.

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
- Hitta kärleken.

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
- Nej. Är väl inget att tro på heller, det finns inte, enkelt.

91. Har du ringt något betalnummer?
- Ja.

92. Kan man vara vän med sitt ex?
- Ja.

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
- Mormor tror jag.

94. Hade du mycket hår som liten bebis?
- Ja.

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
- Vet inte om jag har mobilsvar alls nu...

96. Vad har du i din väska?
- Nycklar, plånbok, almanacka, penna, kvitton och lappar, lösa kort (presentkort, OK-kort osv), parfym... och lite annat som varierar.

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
- Messar J, för det mesta. Och kollar till T om hon är hemma.


98. Vad är du tacksam för idag?
- Att få vara lite för mig själv.

99. Var hittade du den här listan?
- Hos Fade, som vanligt.

100. Har du varit ärlig när du besvarat frågorna?
- Ja. Och obesvarade kommer så förbli, av diverse anledningar.

Inga kommentarer: