fredag 1 augusti 2008

Sugrör och hagel!

Oj vad jag har slitit nu... Skickat 274 kort på framkallning, utvalt från april 2006 till nu. Var ju en del att gå igenom. Men jäkla bra pris, 178:- för alltihop! Det lönar sig att vänta, för nu slapp jag frakten också :P

I köket står andra kokningen på saften och rinner av. Börjar nog vara dags att koka ihop igen och göra klart den.. Se om det går dricka, rabarber utan inblandning av några bär.

Haha, rubriken är från igår, glömde skriva då ju. Hade ett gäng riktigt roliga norrmän på jobbet. En kom fram och frågade vad sugrör heter på svenska. När jag svarade ropade han till gänget och alla började skratta. (Ändå hette det samma på norsk, tog jag reda på sen, så varför de skrattade vet jag inte.) Sen var det hagel. Och smultron, vad är det? :P Ah, härliga norrmän!
(Och jag pratar visst norsk helt utan svensk brytning... Höhö.. "Kun sallat!" upplyste jag M om härom dagen.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ohh, jag har massor av kort som skulle behövas skickas in till framkallning,,,,får nog ta det en dag...*L*