måndag 19 januari 2009

Velande

Jag tänkte så smart att vi åker på Barnens Hus och köper någon leksak till Tindra för pengarna hon fick av min moster i julklapp. Har inte blivit av tidigare. Tanken var även att hon skulle hinna leka med det hon köpt under eftermiddagen/kvällen. Och vad händer? Jo, jag berättar vart vi ska, varpå ungen svarar "Nej, inte Barnens Hus!" Ja, då tyckte hon att vi kunde fara till någon av de stora affärerna som även har leksaker. Fine. Så hittar hon en film och ett spel som pengarna räcker till. Hinner betala och gå ur affären, då vi pratar om spelet. Hon trodde att det var liksom Disney's skattjakt, ett spel man spelar på tv'n, genom dvd. Så var ju inte fallet. Nä, då ville hon lämna igen det och köpa en till film istället.
...Så mycket för leksaker... :P Det enda hon hittade som hon verkligen ville ha var Pippihuset, som hon inte hade råd med. Får nog köpa det i present och slänga ut den där hemska saken hon har i sitt rum nu från McDonald's.
Tindra är nöjd, tror jag. Sitter och ser på Shrek den tredje nu, som var hennes första filmval. Den andra var en väldigt, väldigt kort Shrek julspecial.
Jag vägrar se den eftersom jag inte sett 2an :P Får väl se den i veckan då så jag kan se den tredje med henne sen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ingen skillnad alls, det är därför jag försöker gå upp i vikt ;)

Anonym sa...

UTMANAD! Se min blogg ;)

Allt bra?
Kram