lördag 7 maj 2011

Ett virrvarr av känslor

När jag for hem från jobbet idag (första vändan) började jag tänka... Insåg att jag behöver tänka mer. På vad jag egentligen vill. Jag har nog inte gjort det tidigare, men nu gjorde jag det iaf. Och insåg en del saker jag inte visste att jag kände. Och en del saker jag inte visste att jag inte kände. En del av mig vill vara ledsen, orolig och upprörd. Den otänkande delen? Medans en annan del vill vara lugn och lättad. Den tänkande delen? Jag vet faktiskt inte. Slits mellan det jag tror att jag känner och det jag tror att jag trodde att jag kände...
Jag bestämmer mig dock för att hålla mig upptagen, så jag slipper känna efter. Nu har jag målat andra varvet på skrivbordet, som verkligen var i behov av en ny, blank yta. Får se om jag orkar ta itu med disken också innan det är dags för jobb igen.

Inga kommentarer: