torsdag 5 maj 2011

Parasitsjuk

Åh, jag är så less! Skulle snart vara på bussen på väg mot jobbet egentligen. Men för en stund sen bestämde jag mig för att sjukanmäla mig istället. Magen bråkar. Igen. Eller, parasiterna bråkar där. Snarare. Och jag är dödligt less!
Det positiva är ju att det inte smittar iaf. Inte som vanlig magsjuka. Men jag kan inte jobba när magen börjar bubbla och ha sig direkt jag stoppar i mig något. Och dessutom gör ont i en timme efter att jag ätit. Det går inte :( Synd, för jag hade egentligen sett fram emot att jobba.

Ska försöka göra något lugnt och vettigt av min nyfunna lediga tid iaf. Har en del att läsa nu om jag ska hinna med mitt eget schema! Kör vidare på J:s tips, så det flyter på rätt bra :) Läser 10 sidor, gör något annat i 5-10 min.. osv, osv..
Vill inte göra något mer ansträngande än så just nu... Direkt jag gör något så börjar magen leva sitt eget liv igen. Så det blir lugnt bara. Kanske se om jag trots allt orkar plantera ute på altanen ikväll.

Inga kommentarer: