måndag 9 maj 2011

Jobb och jobb

Medan andra haft en lugn vilohelg har min varit ytterst slitsam. Mest är det sömnen jag saknar, annars klagar jag inte. Har jobbat, 4 pass på 3 dagar, i två städer, 50/50. Det låter kanske galet, men har inte så mycket val då jag måste jobba allt jag får nu... Vilket inte är så mycket. Sen har pendlingen till jobbet i Umeå den fördelen att jag får 4 timmars pluggtid på bussen :) Så jobbet har varvats med en hel del plugg. Och än så länge följer jag min egen planering! Förvånande, men bra :) Ändå har jag även lyckats hinna med att läsa på inför gruppträffar och sådär. Så det flyter på rätt bra nu faktiskt. Skönt! Nu är jag 2 böcker ifrån gamla tentor... Vilket betyder att, om jag fortsätter följa planen, jag börjar med dem om 2 veckor.

Imorgon har jag första dagen på mitt nya jobb. Mitt sommarjobb. Känns lite nervöst och oroligt, men samtidigt roligt och spännande. Det är som sagt på ett boende, något jag aldrig jobbat med tidigare. Så på så vis känns det kul, att få pröva på något nytt. Sen tror jag att jag kan ha stor nytta av mina tidigare studier med. Så det är ju ett plus då att kunna använda det, även fast jag hoppade av.