fredag 10 juni 2011

10 juni

Idag fyller min mormor år, så vi har åkt ner för att fira henne. For redan efter frukost för att inte dö av värmeslag i bilen ner. Sen har dagen mestadels spenderats i solen. Jag har legat på filt och stekt, T har suttit vid ett bord ute och spelat kortspel och lite andra spel med sina gammelmorföräldrar.. (Eller hur man ska säga :P) Sen har vi med jämna mellanrum sprungit genom kallt vatten för att svalka oss lite, jag och T. Som när man va barn själv :) Men skönt var det! Väl behövlig svalka. Sista gången så ställde sig T i flera minuter bara stilla i vattenstrålen.
Nu sitter jag nere i hallen, i trappan, för att det är ungefär det enda stället i huset där det går sitta och inte samtidigt dö av värmen. Tydligen kyler betong/tegel, så det är kallare här än på övervåningen, som dessutom har mörkbruna träplankor.
Nåja, nu börjar det nog vara dags att bege sig. Vart bortbjudna på middag :) Ute alltså. Så börjar nog vara dags för oss att he oss iväg dit nu då.

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Är riktigt varmt och fint nu. GILLAS i massor av mig som är sommarmänniska :D