fredag 24 juni 2011

Midsommar

Jobbade en hel massa igår. När jag skjutsade Tindra på fotbollsskolan (sista dagen där igår) så ringde jobbet, halvvägs till Hamn. Fick åka dit direkt jag släppt av T. Sen var jag tvungen hämta henne med vid 15 och så fick hon vara hos farmor och farfar efter det. Tur nog så ville de alla tre att hon skulle sova över. För efter jag hade slutat jobba 18:30 och for iväg på zumba så fick jag sms om att jag gärna fick komma tillbaka på jobbet efter :P Körigt värre igår! Fick jobba sista vändan till omkring 23:30.

Så idag började jag med en snabb sväng på affären och sen till pappa och hämta parasitfritt vatten innan jag hämtade hem T. Vi for direkt ner på Bonnstan och kollade in midsommarfirandet där. Dansade lite och sen gjordes till Tindras stora glädje raketen som avslut :) Åt en korv och T köpte en stooooor klubba som hon slickade på ända tills det var dags för middag :P Grillad, rödvinsmarinerad fläskfilé, ugnsstekt (?) färskpotatis och somrig sallad till det. Mycket gott! Efter middagen gick vi ut på altanen och grillade mashmallows tillsammans. Sedan jordgubbar, grädde och glass till efterrätt :) (Turligt nog, eller oturligt, såg vi 3 sniglar i jordgubbslådan först efter vi hade ätit klart.)

Nu for T just iväg med sin farbror, tillbaka till farmor och farfar en sväng till! Skulle inte bli så länge iaf, så vi hinner nog med lite mys här hemma när hon är tillbaka :) Räknar dock halverst med att kanske måsta åka på affären och köpa enligt hennes uppfattning godtagbara chips. (Men kan ju hoppas att allt är stängt!)

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Åh va gott det lät med grillat. Är Zumba kul? :)