onsdag 9 april 2008

Fullspäckat

Började dagen med ett långsamt uppvaknande. Sen satte vi igång med en rejäl städning.
Tindra dammtorkade medan jag skakade mattor. Sen träna hon mer på inlines medan jag dammsög. Skurade tillsammans och ställde väl iordning kanske hälften. Dvs min säng och soffan är fortfarande full i saker. Även köksbordet och bänkarna. Men det tar vi en annan dag.

När allt äntligen var klart var jag så trött att en kopp kaffe till behövdes. Så vi fikade lite lätt. Sen en sväng ut med hunden, i snöblåsten. In till stan o byta det som blev lite galet på Hemtex, och så vidare iväg till Mattis, Anja och Anna :) Där fick vi genast mer fika. Mycket god mandeltårta. "Hembakt direkt från Icas frys" och mer kaffe :D
Sen sprang ungarna omkring och busade i timmar, medans mammorna tjattrade :) Och fotade liten söt bäbis. Som inte är så liten längre heller.
Tiden går fort när man har roligt, tur Anna bjöd på mat, så blev det mer tid att leka :) Tindra har väl sovit i en timme nu, ungefär. Vi var hemma rätt sent alltså. Inte det lättaste att försöka avbryta och åka hem mitt i lekandet.

Inga kommentarer: