måndag 21 april 2008

Regn och sol

Nu kommer Tindra hem, när som helst.. Jag borde vara överlycklig. Eller det är jag ju också förstås.
Men samtidigt stressad till tusen. Jag har ju knappt gjort ett skit här hemma under hela tiden hon vart borta! Ok, idag har jag bakat bullar och dammsugat. Men det är också allt. Tvättkorgen, den med ren tvätt står fortfarande halvt överfull på toan. Och smutskorgen nästan full den med.
Pulkan, skranan och allt annat som ska ut i förrådet är kvar i hallen, på altanen och i förrådet här inne.
Men jag har iaf diskat, i väntan på bullarna. Så det är nästan klart.

Något positivt iaf: jag har ju lagat mat, häromdagen. Så det blir rester till middag. Laxgryta med saffran, igen. Går tydligen inte att frysa så bra, eftersom det är potatis i. Så det är bara att äta sig igenom den lådan.

Nu tror jag att jag hör något här ute. Min unge borde vara här vid dethär laget. Pappan ska ju jobba.

Och jo, under min och Lady's första cykeltur idag var det regn och sol. På nästan precis samma gång.

Inga kommentarer: