onsdag 2 april 2008

Stora tjejen

Tindra kan knyta! På riktigt alltså. Hon bad mig göra något, men inte rosett, med snöret på hennes byxor. Så jag gjorde en enkel knut. Då tog hon i snörena själv och gjorde en till.
Blåknut var det visst hon skulle ha! :P Knasunge.

Idag hade vi slöjd på skolan. Känns som jag går i 6:an när jag säger det. Men så är det iaf, och jag går på universitetet. Sådetså. Var väl rätt kul. Kul i jämförelse och mer tips på saker man kan göra med barn, än sånt som man redan kan. Men vet inte hur värdefull själva skapelsen kändes. Eller jag vet väl snarare. Inte så värst. Vi fick lyssna på en vuxenversion av Askungen, i manlig version: Manfred. Om någon nu vet vad det är. Minns inte författare. Lyssna, skriva ner ord, tankar, rita. Sen välja ord och skapa. Mina ord var: Sagoland, magi (kortvarig), brylcrème och rosenröd lycka... I form av ett trollspö som mer liknade en piska.
Tanken slog mig, innan skapelsen var klar. Men nej, en gren/tyg/ståltrådspiska är nog inget Tindra ska ha att leka med :)
Läraren fick behålla den. höhö

Inga kommentarer: