söndag 27 april 2008

Plugg, plugg, plugg....

Idag har vi vart ner till mamma en sväng. Tindra har klippt och ritat, hoppat rep och lekt i den lilla snö som fanns kvar. Mamman har pluggat. Massvis att göra ju. Man skulle väl tro att det blir lite plugg då vi har praktik, men det är precis tvärtom. Vi har nu vart lediga i princip i 5? 10? veckor, och nu börjar det... Men då är det skönt att ha mamma till hjälp. Hon har fått hjälpa till med lite idéer och granskat mina texter.
Har en bok nu som ska lämnas igen på tisdag. Jag borde läsa den med andra ord. Har hunnit till sida 10... och imorn är det praktik och jobb hela dagen och kvällen. Stressen bubblar upp igen...

Tindra fick inviga den nya princesstolen idag. Usch, vad läskigt det var att ha henne i baksätet i bilen! Jag har ju haft henne bredvid mig, bakochfram, i över 4 år... Men nu har jag ingen bäbis där längre... Skrämmande!

Snart kommer mosteij Alice hem också :) Bara 3 veckor kvar eller vad det blir. Ungefär. Tindra längtar halvt ihjäl sig.

Inga kommentarer: