fredag 25 april 2008

Fullt upp

Äntligen. Här har jag inte haft tid att skriva sedan i måndags. Fullt upp kan jag säga, Tisdag: 9-22:15, Onsdag: 9-15, Torsdag: 9-22:30, Fredag: 8:30-15. Så har mina skol/arbets/praktikdagar sett ut. Lite tufft. Både för mig och lillan. Så skönt med helg nu, fast jag är ju så snäll att jag jobbar 3h imorn åt F :)

Har iaf börjat praktiken nu, igår närmare bestämt. Känns både skönt och jobbigt på samma gång, kul att vara ute på fältet, härliga ungar :) Men jobbigt med tanke på alla uppgifter som ska göras. Får lite panik bara jag tänker på det. Det ska alltså vara planerade, pedagogiska aktiviteter, med ett förutbestämt mål... och det värsta av allt: pedagogisk dokumentation av mig själv. Har inte ens förstått riktigt hur man gör det. Jag kan ju inte precis sitta och observera mig själv och föra anteckningar.. Fota är också svårt. Men vi fick iaf be LLU (handledare) eller någon annan i personalen om hjälp med just den biten. Så vi får väl se hur det går...

Nu är det vår förresten! Jag såg två storspovar på vägen hem från praktiken (cyklade). Önskade jag hade haft kameran med då. Ska nog ta med den resten av dagarna, både för cykelturerna och dagis-dagarna :P Hehe hade liten diskussion om dagis vs förskola med en i personalen där idag, hon tyckte ju att det absolut heter förskola och alltid gjort, sen slutet på -60. Men tydligen var det olika i olika kommuner. Förr alltså. Nu ska det ju heta förskola, men jag tycker det förvirrar barnen, så jag säger dagis och förskoleklass.

Snacka om att skriva ner sina tankar rätt av. Nåja. Ni som läser får väl skylla er själva då. När man inte skrivit på så många dagar med kliande fingrar så är det inte lätt.

Idag ville Tindragumman ha pannkakor. "Men det åt vi ju iförrgår" säger jag. "Okej, men... vad heter det? Våfflor då?" säger den klyftiga ungen ;) Hon fick det ändå. Ville ha maten bortgjord fort, eftersom vi skulle handla efter. Men sen tog det en timme innan Tindra var redo att fara. Sen tog det närmare en timme på Barnens Hus. Lovade henne en leksak, och det var ju ett väldigt svårt val. Tillslut blev det en lila katt från Littlest pet shop. Sen fick hon en ny bilbarnstol, sån bältesstol, med Disney's Princesses. Rosa. Helnöjd tjej :) Men vet inte om vi ska börja använda den än... Hon ryms ju utan problem i den bakåtvända ännu.

Såhär går det tydligen om jag inte skrivit på tre dagar, dvs tre dagar då jag faktiskt velat skriva. Säkert har jag missat något också. Men det får jag ta senare. God natt!

Inga kommentarer: