onsdag 30 april 2008

Valborg

Hade en väldigt lugn, personalrik dag på vfu'n idag. Som mest var där hela 6 barn, men de droppade ju av en efter en. Och så härligt väder, var ute nästan hela dagen.. Inte mycket att göra då, ute, med så få barn. Men då fick jag desto mer pratat med förskollärarna där. Känns som jag fått lite mer att gå på.

Tindra och jag for på affären sen, handlade lite till middagen och annat gott :) Men den goda maten jag gjort dög minsann inte till henne inte. För starkt. Och inte gott. Thaigryta med räkor och nudlar som hon älskade för 2 år sedan.. Har aldrig blivit att vi gjort det mer sen dess före idag... Krångliga unge :P Fick ge henne nudlar och räkor utan sås och grönsaker, och några små grönsaksbitar.

Nu luktar vi inrökta alla 3: Tindra, hunden och jag.. Skulle ut med hunden då vi såg röken från brasan, så då gick vi dit direkt. Liiite hispig Lady, men hon blev bättre :) Helt klart. Tindra hjälpte till att lugna. (Hon är lite rädd för smällare och raketer.)
På vägen hem skällde jag på ett par pojkar i yngre tonåren... stod här mitt på områdets förmodligen mest vältrafikerade gångväg och kastade saker, smällare i läskburkar m.m. "Men varför går du här då?" svara en av dem... men sen höll de sig iaf undan lite mer. Gahh.. Tycker det är riktigt hemskt, visste inte att det faktiskt var SÅ många barn som leker med smällare och raketer. Minst hälften av alla ungar som var ute gjorde det. Och många helt utan föräldrar. HEMSKT! Och att polisen sen kör fram och tillbaka förbi allting är för mig helt obegripligt.

6 år sen jag och Thony träffades idag förresten. Och imorgon 5 år sedan min graviditet startade.. Vart tar tiden vägen?!

Inga kommentarer: