söndag 20 april 2008

Seg

Tror all min kraft for imorse. Gick en lång promenad med hunden, före frukost. Lång och snabb, så mycket att jag trode jag skulle spy ett tag. Magen vände sig. Hade den inte vart så tom hade väl något kommit ut. Men jag fortsatte gå.
Undrar lite om hunden börjar bli gammal och trött? Eller bara lat? Hon sölar alltid på mot slutet när vi går sådär, eller om vi bara cyklar till affären -då får hon ju springa lite fortare.
Nu skulle hon nog lätt kunna sova resten av dagen och kvällen tills jag kommer hem från jobbet närmare 23.

Känner mig helt tung i huvet. Seg som sirap. Trött. Trött. Trött.
Mina sömnproblem har åter visat sig. Vaknade strax efter åtta imorse. Och gjorde så flera gånger om tills jag gav upp strax innan tio. Som vanligt lär jag väl ha vant mig vid sovmorgon lagom tills Tindra åter är hemma och vaknar vid sju på tisdag morgon.
Åhh, vad jag saknar! Vill ha henne här NU ju. Men det går ju inte. Jag jobbar ju om några timmar. Sen behöver jag försöka tvinga mig till sovmorgon igen. Men jag saknar. Som fan. Älskade unge.
Ringde henne lite igår. Före jobbet hann vi inte prata så mycket, så jag lovade att ringa igen senare. Vad pratade vi då? 2 minuter? Ungefär. Sen kom det: "..men, hejdå!" Och så överlämnades telefonen till pappan och ungen for iväg :P

Inga kommentarer: