tisdag 5 april 2011

Just my luck...

Har åkt på magsjuka. Igen. Mamma var dålig i helgen när vi var där, så nu är det min tur då. Verkar som barna klarade sig iaf, så det är väl bra. Har sjukanmält mig från jobb imorgon och på torsdag. Även sagt åt gruppen att jag inte kommer på skolan imorgon. Förutom det så missar jag 3 föreläsningar. Känns ju inget vidare, men kan ju inte gå bara för det.
Mår inte illa iaf, så värre kunde det ha varit!

Hade tur att jag fick ta bort avbokningen på Tindras skolskjuts. Hade aldrig klarat att köra henne. Jag menar 30 min (give or take) utan tillgång till toa?! Nä.. :P Nu ska hon till pappa i några dagar efter skolan, så förhoppningsvis fortsätter hon hålla sig frisk.

Har snackat med FK imorse också. Det vart ju något fel, redan i höstas, men jag har inte orkat ta tag i det ännu. Mailade och ringde dem igår iaf och idag vart jag uppringd. Fick äntligen ett vettigt svar, att det blivit fel. Så nu skulle det bli rätt iaf och jag skulle få pengarna jag aldrig fick i höst nu istället. Sen har jag ytterligare 22-23 dagar kvar att ta ut, utav de som Tindras pappa gett mig. Det som hände i höst var att dagarna hade tagit slut, för att de jag fått tillstånd till hade dragits retroaktivt. Dagar jag redan tagit ut, innan tillståndet och innan vi fick gemensam vårdnad, hade räknats av. Helgalet tyckte jag. Det tyckte inte killen jag fick prata med igår. Men idag fick jag rätt :)

Om man ser det från den ljusa sidan, så har jag nu, inklusive idag, hela 4 lediga dagar! Vad ska jag göra av all ledighet? :o Nåja, om det blir ledigt något längre pass (än de 3 timmar jag hade först på fredag) så lär jag ju plocka det ändå.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Krya på dig och så skönt att det löste sig!!!

Själv har jag varit tokförkyld över en vecka och får knappt luft =/ haha

Ta hand om er och ha det toppen!

Johanna

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Åh fy stackare :( . Magsjuka :(