onsdag 27 april 2011

Taxi...

Gud vad jag är irriterad på taxi. Idag, hör och häpna, så kom den inte i tid. 07:35 ska de va här, enligt dem själva. 07:50 ringde en irriterad mamma och efterlyste. Har ju hänt förut att någon bokat av fel och sådär, men nu har jag inte avbokat något denna vecka, så det borde inte kunna ha hänt. Fick svar iaf att "vi är sena, vi gör så fort vi kan" ungefär. Visst, de är inga övermänniskor. Men när man vet att det är nå djuriskt mycket att göra om morgnarna pga att det är massor med barn som ska ha skjuts till skolan får man ju anpassa verksamheten därefter också!
Just ja, sen frågade tjejen där om jag ville prata med chefen. Så kopplade hon mig. Tut. Tut. Osv. Till slut la jag på och ringde upp växeln (eller vad de nu kallas) och får höra att chefen inte börjar förrän 08:00. (Av en kille då, så inte samma som kopplade till honom först.) Bra koll?!
Nåja, taxin kom iaf runt 08:00. Och hon skulle bara hämta en till, som skulle till samma skola som T. Så jag hoppas att hon hann dit i tid nu då. Hon var lite orolig innan att missa gympan.
I skrivande stund ringde jag upp igen då chefen inte ringt ännu. Fick prata med en mycket hjälpsam tjej som höll med om att detta var på tok för sent. Så hon skulle be honom ringa när han kommer in.

1 kommentar:

Felicia6 sa...

Tycker det verkar som om taxi oftar strular då man läser din blogg. Okej att dom är sena nån enstaka gång pga någonting men så ofta det verkar hända er så tycker man dom ska kolla över sina rutiner och körningar :(

Stå på dig Malle!