tisdag 26 april 2011

Tisdag

Blev inte sådär jättemycket läst idag. Har gjort annat vettigt istället. Tvättat två maskiner och hängt ute! Luktar så underbart gott efteråt :) Och torkar fort gör det också! Hann hänga tvätten i omgångar och allt är nu torrt och invikt.
Blev grillat till middag, kanske inte världens bästa grillning... Men hur ska jag kunna komma ihåg allt?! :P Nu kanske jag har lärt mig iaf att ytterlår inte är sådär jättelämpligt att grilla. Men jag tyckte inte det blev så segt ändå, bitvis bara.

T har vart ute och lekt med grannen i stort sett hela eftermiddagen och kvällen. Först cyklade de en vända till lekparken. Jag fick följa dem dit, eftersom T inte kan knäppa upp cykelhjälmen själv. Lite senare på kvällen, när hon klagade på att hon inte kan leka med den på "för jag kan ju fastna", så insåg jag något. Den har ju säkerhetsspänne, eller vad det nu heter. Så att om man fastnar i något så går spännet upp, så man inte ska bli strypt. Så jag prövade slita i banden för att demonstrera för henne och vips! gick det upp. Så nu klarar hon av att ta av den själv :)

För övrigt verkar det regna jobb... Så nu håller jag tummarna!

Inga kommentarer: