fredag 15 april 2011

På bussen

Tänkte ta lokalbussen imorse. Men så gick den 1 minut tidigare än vad den brukar, så ser den köra iväg när jag går ut :S Bara till att cykla till stan istället, minns inte när jag gjorde det sist.

Ska gå förbi Amigo sen och köpa det där påskägget till T innan föreläsningen börjar. Har konstigt nog inte sett det någon annanstans.

I helgen blir vi hemma. T är bjuden på kalas imorgon kväll, en i parallellklassen som har på Bowlingkompaniet. Det var ju passande då T är hos mig. Ligger bara några hundra meter hemifrån :) Så hon får ta cykeln dit. Återstår att se om jag ids ta hem min cykel igen i afton. Den knäpper och har sig, så är lite dryg att cykla på.

Vart sugen på grillat igårkväll. Så for och köpte kol och kött. Blev att grilla fläskfilé och görpa till det :) Gjorde inget annat till, blev ändå rätt mycket att äta. Här tänkte jag slänga upp en bild på görpan, men har inte hunnit lägga in den på datorn än. Görpa är iaf bondska eller egenpåhittat för röra, typ. Jag hade coctailtomater, paprika, rödlök och zuchini i min.

Läsa löns inte ens försöka. Har en knölig unge bakom. Om hon inte snörvlar och typ snarkar (fast vaken) så grinar och skriker hon... Allt medan modern surrar i telefonen....

Inga kommentarer: