onsdag 13 april 2011

Update

Oj, vad bloggen blivit bortglömd, eller snarare ratad.. I lördags for jag först på gymmet en sväng, sen packade jag klart och hämtade T och så for vi till mamma. Var bara min äldsta och yngsta syster där, då resten av familjen var bortrest över helgen. Så fick T stanna där med dem medan jag jobbade.

I måndags fick T följa mig till uni. Hade redan lämnat meddelande till skolan om att hon skulle vara ledig, eftersom jag jobbade sent på söndag kväll, så vi skulle aldrig hunnit till stan. Först satt vi i gruppen en stund, T spelade på sitt DS medan vi förberedde rättegångsspelet. Sen gick vi på Universum och åt lunch. T hann även spana in ett påskägg som hon ville ha. Stort och i metall, som det såg ut. Med 750 g choklad i. För 169:-. Har pratat med både (hennes) mormor och morfar om det, så vi köper det tillsammans. Kommer nog bli så hon får det redan nu på lördag, eftersom det är pappa-vecka under påsken. Efter maten fikade vi lite och så köpte vi en korsordstidning och satt och glassade i solen ett tag innan rättegångsspelet :)

Idag började vi, som vanligt, en stressig morgon här hemma. T tar ju alltid sin tid, på ett eller annat sätt. Jag gick och hämtade bilen, sneglade mot handväskan på vägen ut och tänkte att den tar jag sen när vi åker. Jaha... Sen in med väskor och unge i bilen, lämna på fritids, iväg mot bussen... Tycker passagerarsätet (där handväskan brukar ligga) ser tomt ut... Jaha, handväskan hänger kvar hemma. Bara att åka hem och köra hela vägen till uni istället. Kom en kvart sent ungefär till gruppträffen. Hade jag tagit nästa buss hade jag blivit en timme sen, så det kändes inte som ett alternativ då jag redan missade igår pga en annan inbokad tid.

Imorgon ska T till farmor och farfar. Får se när det blir, före middagen iaf ville de ha henne. Sen får hon stanna tills fredag kväll eftersom jag har skola 10-15 då. Ska åka och hämta hem hennes cykel då med. Går ju faktiskt att cykla nu :) Men kan inte hämta den tidigare eftersom morfarn är bortrest och har den inlåst. Hon fick iaf träna upp sig lite igår hos farmor och farfar då vi var där en sväng.

Inga kommentarer: