tisdag 26 april 2011

Påskhelgen

Har varit väldigt inaktiv nu... Har mest vart borta hela påsken.
Långfredag: middag hos mormor och morfar, fest i Umeå, jobb 00-04
Påskafton: sov bort halva dagen såklart. Sen jobb 18-04. Innan dess lite plugg på S balkong.
Påskdagen: upptäckte att bl.a. MVG hade öppet. Så jag och S drog på stan en vända. Och sen vidare till Strömpilen. Jag köpte 3 par skor (2 par till T) och en väldigt anständig tunika att kunna ha på nya jobbet. Mjukglass på bryggan :) Sedan jobb från 16:15 ungefär, fick börja direkt jag kom in. Hemma kring 02:15. (Fyllde vattendunken innan jag for från S.)
Annandagen: försökte att inte sova bort halva dagen riktigt. Klev upp runt 12 och hämtade T dryga timmen senare. Visade nya skorna, som hon fick pröva (passade bra!).

Nu åter till vardagen. T åkte iväg med taxin för ett tag sedan. Och jag klunkar kaffe i hopp om att piggna till så jag kan läsa lite. Ligger bra till iaf och har planerat läsningen och plugg med gamla tentor, så jag väl ska hinna :)

Har ringt och grejat lite också. Vår toa läcker. Ur tanken, som tur är :P Annat vore ju något ofräscht! Men ändock en hel del vatten på golvet, så jag hoppas vaktmästaren tar sig hit idag. Var en vecka sen jag sa det först, så jag påpekade hur akut det faktiskt är. Låter han det vara är ju risken att det blir även vattenskador för dem att fixa!
Och så har jag ringt och lagt in tid på dagis på torsdag, då jag har skola till 17. Avvaktar med att boka om taxin i väntan på att se hur magen mår.

Inga kommentarer: