torsdag 5 februari 2009

5 år

För 5 år sedan hade vi redan tagit oss igenom snöstormen och låg och väntade på att lilla Tindra skulle titta ut.
Hon vaknade först vid 6 någon gång imorse. Med tanke på att hon somnade så sent igår också, så övertygade jag henne om att det var natt. Hon somnade om på en stund. Men då blev jag lite osäker på om det skulle vara så lämpligt att gå upp redan 7. Jag la mig och avvaktade, väntade tills hon skrek på mig igen :P Då var det dags för första uppvaktningen, med paket och frukost på sängen!
Pippi-huset hon fick försökte vi montera sen, men gav upp. Tror det behövs fler händer till det, eller möjligen mer tålamod, vilket jag saknar just nu. Eller ja, det saknar jag nog överhuvudtaget så länge Tindra är i närheten. Något stressande när ungen bara vill ha huset klart :P

Nu äter T lunch och jag har just ätit frukost. Blev ingen lunch för min del. Inte sugen på det. Och T accepterade svaret att jag hade ju inte ätit frukost.

Ska snart lämna henne hos pappan och dra iväg på skolan själv. Sen blir det att handla klart grejer till barnkalaset på söndag. Måste bara ta reda på vad...

Inga kommentarer: