måndag 2 februari 2009

Stora flickan

Idag fick Tindra äntligen gå till Knuten (Öppna förskolan), vilket hon tjatat om i flera veckors tid nu. Lite svårt när hon bara är här varannan vecka och jag jobbar och pluggar. Nu upplyste hon mig igår om att hon kan vägen dit, så det gjorde inget om jag hade glömt ;) Halvvägs från dagis idag (ja jag säger dagis då det gäller mitt barn, eftersom det är vad alla andra också använder, professionellt heter det förskola) upptäckte hon att det fanns fler vägar än de 2 hon visste om, men hon hittade dit iaf :)

Nu har jag mutat ungen till att städa sitt rum. Hon bokstavligt talat flög iväg, fort som bara den, när jag utlovade en belöning i form av yoghurtglass med kolasmak. Jag förväntar mig iaf att man ska kunna gå in i rummet, utan att behöva hoppa sick-sack över alla prylar.

Bara 3 dagar till hon är 5 år nu. FEM år. Jag kan fortfarande inte fatta att det gått så lång tid, det var väl ändå igår jag födde henne? ;) Nåja, 6 dagar kvar till första kalaset här, så jag hoppas att jag hinner få städat innan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nix ;) Jag vill bli socionom och jobba på t.ex. behandlingshem men en dröm är att även ta emot ungdomar av alla dess slag som bara behöver prata. Psykoterapeft, alltså. Det är en vidareutbildning på socionomutbildningen :)

Anonym sa...

Nja, det tror jag inte. Att bli bara psykolog tar 6 år medans socionom tar 3 år :)