söndag 3 oktober 2010

Allergisk?

Åh, igår hände det igen... Sjukt jävla illamående. Går från 0 till 100 på några sekunder också, var bara att rusa upp till sängen fortast möjligt. Efter ett tag ringde jag till mamma (som var på nedervåningen) för jag hade så sjukt ont/illamående kombinerat. Hon ringde sjukvårdsrådgivningen 2 ggr, för jag orkade inte själv. Men vi är fortfarande inget mer kloka på vad som är orsaken. (Inte blindtarmen iaf och inte gallan. Så det är väl bra iofs.)
Sjukanmälde mig för en halvtimme sen, skulle jobba från 12 egentligen. Inte alls lika illamående nu. Men däremot yr och svimfärdig. Känner verkligen hur energin rann ur mig igårkväll och inatt. (Både sket flytande och spydde, fast bara för att jag prompt ville och framkallade kräkreflex.)
Något lite överraskande var väl min temp också... Kollade den eftersom jag svettades som en gris... Men det var snarare motsatsen till feber! Första gången visade den 34,9 och andra gången 34,6. (Normaltempen ligger på 36,5.) Ska iaf försöka fixa med VC imorgon så de kanske kan komma på vad det är!

1 kommentar:

madde sa...

Laktos?Så där blir jag om jag äter mjölk, var utan vetskap laktosintolerant i 4 år (från jag blev gravid med william och fram tills sommaren 08) utan att veta om det, magen krånglade mådde ofta illa spydde och var antingen förstoppad eller lös.Magen var svullen jämt.Av en slump läste jag om symptomen hade då varit till läkaren flera gånger, stämde på mig.Uteslöt mjölk i 3 veckor och blev bättre efter 2 dagar.Prova och se om det är de.