torsdag 28 oktober 2010

Snåla tanter...

Jag räknade lite snabbt ut att jag rent faktiskt tjänade på shoppingen på Åhléns idag. Trots inköp av Imju Fibrewig mascara och Björn Axén Get your bangs straight. De hade ju nyinvigning, så alla klubbmedlemmar fick 20% rabatt på ett köp och första 100 kunderna 200:- i presentkort. Det hela resulterade i att jag fick betala 239:- och tjänade 290:- i rabatter och presentkort. Ett plus på 51:- alltså! Skämdes faktiskt över kvinnan bakom mig i kön som "högljutt" frågade sin väninna om hon hade hittat näsdukar. Senare gick den "högljudda" kvinnan från kön själv, medan väninnan höll platsen och kom senare tillbaka med ett litet paket tops! ...Jag undrar bara varför de inte köpte en smörkniv för 5-10:- istället och var riktigt snåla hela vägen ut.

Förutom ovannämnda blev det även en bh till festen hos S och J i helgen. Insåg häromdagen att jag inte ägde en enda axelbandslös, vilket behövs till min outfit.

Ett tag efter T kommit hem begav vi oss upp på Maxi där hon sett sin speciella klänning, som hon så gärna ville ha till Halloween. Den var lite dyrare än jag trott, men hon ville så gärna så det fick gå ändå. Hon kan dessutom använda den även nästa år :) (Senare såg vi att den var ännu dyrare på Coop.)

1 kommentar:

Madde sa...

HEHE pinsamt för henne ;) .

Kul med lite halloween firande i alla fall :D och kul med mycket rabatt :D