torsdag 2 december 2010

Diverse

Har just lämnat mamma på bussen hem. For på Konsum och köpte en korsordstidning åt henne innan jag hämtade upp na :) Något att pyssla med på bussen tänkte jag.. Och kanske hemma också, vila lite. (Vilket jag dock är ytterst tveksam till att hon kan..)

Drog på stan en vända med J efter skolan idag. Kikade runt lite och hittade till slut ett par vinterskor åt mig :) Hade ju kvar 270:- tillgodo på Nilson group, så det blev 229:- för ett par mockakängor. Måste bara köpa någon spray till dem, så de inte förstörs. Sen hittade J lite kläder också. Fikat vi hade planerat blev till middag istället, drog upp på Taste och åt. Fläskfilé med pommes, resp. potatis (jag äter ytterst sällan pommes!), varma grönsaker och kall beasås. Riktigt gott!

Snart blir det träning. Kettlebells är det som väntar, trots att jag kände mig något opepp. Lär, i vanlig ordning, kännas grymt skönt efteråt! Ska bara se till att komma dit i tid så att jag hinner få vettiga vikter. Vissa samlar ju på sig 6-8 st, så det knappt finns något kvar... Och även karlar som tar de lättare kvinnovikterna ibland.. Mest som "prydnad" (låter dem bara stå där alltså), så jag förstår inte riktigt syftet... Kanske tycker han/dem att vi borde lyfta tyngre vikter? :P

1 kommentar:

Madde sa...

Åh korsord är så roligt :)