onsdag 1 december 2010

Onsdag eftermiddag

På bussen, nästan hemma. Var tvungen att överge stackars gruppen. Vårt "lätta" seminarium var inte alls så lätt. Hur omständigt som helst, mycket vi inte förstod och behövde utreda grundligt för att förstå rätt. Hann inte alls klart till lunch, men jag hade en tid inbokad, så var tvungen dra iaf. Inte för att jag kunde bidra med så mycket men, de klarar sig fint! Känns bara dumt att inte göra något själv nu då men...

Senare blir det att åka och handla lite... Kanske baka mer muffins? Tog visst de sista ur frysen idag :O Pratar alltså om mina frukostmuffins. Hade hittat ett annat recept som jag tänkte pröva med. Är ju så smidigt att ha med och äta på bussen, eller i skolan, så man slipper upp så fruktansvärt tidigt på morgonen! (Plus att det är lite jobbigt om man äter frukost kl. 6 att vänta med lunch ända till kl. 12.)

Och främst av allt kanske, så måste jag julstäda och göra fint! Ska se över klädhögen i hallen, rensa undan lite jackor och sånt som inte används nu. Har ingen hatthylla just nu, då de började riva taket i yttre hallen igår... Får se hur det går med det och när jag kan få upp den igen...

Inga kommentarer: