tisdag 7 december 2010

Kvällsgnabb

Det här med självdisciplin har nog aldrig varit min grej riktigt. Jag försöker och försöker, tänker och ska.. men det blir inte riktigt som jag tänkt ändå :P Eller iaf inte som det borde. Så här sitter jag nu och ska upp om snart 6 timmar. Inte bra, inte bra....

Dagar som denna blir så korta, avhuggna... Föreläsning 13-15. Hemma först vid 18 då. Nu idag drog vi dessutom upp på Solbacken för att fynda lite på Intersport. Hade redan hittat ett par skridskor till T, som jag tänkte att hon ska få av gammelmormor och gammelmorfar i julklapp. Fått pengar av dem till att köpa. Så på vägen dit (ovetandes om just sagda) frågar T om hon får ta med skridskor på skolan imorgon. Förklarar att hon ju inte har några, de gamla är för små. Sen tänkte jag till lite och tyckte att det gör ju faktiskt inget om hon får dem nu direkt, eftersom min mormor och morfar ändå är på Gran Canaria nu och över jul.
Så summan av det hela: visade skridskorna för T och sa att det är en av hennes julklappar från gammelmormor och gammelmorfar. Tur var väl det, för det tog en stunds mätande och prövande innan vi hittade rätt storlek. Fick bra med hjälp också :) Sen var det köande i.. ja jag vet inte hur länge.. genom halva butiken iaf. Hittade även en kasse/väska till skridskorna (i matchande färg tom! ;)), en Puma huvtröja till mig (som folk va helt galna kring pga 1/3 av priset), samt ett underställ till mig. Tröjan vart lite stor, ville ju inte pröva medan kön växte sig ännu längre, plus att det ändå inte fanns någon stl kvar att byta till...

Har iaf märkt upp både skridskorna och väskan nu. Känner att jag är lite orolig att överhuvudtaget lämna grejer med henne på skolan, eftersom de tycks kunna försvinna ut i tomma intet... Syftar såklart "bara" på handskarna. Men det är inte så bara när det är handskar som kostar 300:- och uppåt. Och dessutom de enda som håller henne varm. Har iaf frågat fröken på fritids idag, igen... Så hon skulle prata med klassläraren. Tycker de borde kunna fråga eller sätta upp en lapp eller något.. Be föräldrar kolla om de tagit fel. Såvida nu inte någon snott dem med vett o vilja. Står ju namn i dem så.. Vill inte köpa nya före vi vet om de kommer igen.

2 kommentarer:

Madde sa...

Så kul med skridskor, jag minns dock att jag brukade få panik är det blev kallt om fötterna.

malle sa...

Ja, jag minns att jag ofta frös.. Tills pappa sa att man helst skulle åka barfota, men absolut inte i tjocksockar.. efter det vill jag minnas att det blev varmare att åka :)