onsdag 1 december 2010

Sushi ?!

Det blir inte alltid som man tänkt sig...
Tvätten har jag ju glömt bort, får ta och starta den så sen får jag hänga imorgon eller något...
Och så äter jag middag först nu, har i princip just kommit hem... Och till råga på allt består middagen av en låda sushi! Helt galet, jag vet! Men det var faktiskt fullt ätbart, om än det kräver en hel del julmust för att sväljas... Blir ju så klibbigt i mun!

Annars har jag mest ränt runt i eftermiddag. Först ner på stan, inspirerad av S att leta julklapp. Och jag hittade en också, även om den inte blev riktigt vad jag hade tänkt mig den heller. Sen snabbt upp på Jula för nya torkarblad. De gamla var på bristningsgränsen och har varit det länge, sen tidigare i eftermiddags gav ena upp totalt. Passade på att gå en sväng på Maxi när jag ändå var däruppe, mjölk och lite annat... Och när jag ändå var ute med bilen så kunde jag ju ta Coop också i samma veva :P Köpte en till julklapp där, en sån där Musical Dog till lillasyster. Tindra vart imponerad av den, så jag kan tänka mig att lillasyster blir det även hon! :)

Sen tja.. hem och packa ur bilen och sen svängde jag förbi förrådet och slängde in alla julgrejer i skuffen. Orkade inte stapla in det nu när jag redan hade så mycket. Så tar det nästa sväng :P
Sen väl hemma såg jag ett paket från cdon.com :) Ännu mera julklappar!

2 kommentarer:

Madde sa...

Jag har aldrig ätit sushi faktiskt :-p. Lite rädd för att pröva hehe

malle sa...

Jo, det har jag med vart. Prövade för nån månad sen, efter övertalan från en vän :)