söndag 12 december 2010

Tentapanik

Jag insåg igår att jag bara har 15 lediga dagar på mig nu att plugga till tentan.
Fick med ironi höra att det var ju inte alls så bara. Men det är det faktiskt inte heller, om man tänker på att jag under alla jobbdagar har 4 timmars pluggtid på bussen. Fördelen med att jobba i Umeå. (Nackdelen är ju då själva bussresandet, haha)
Imorgon ska jag köra T till skolan för att sen se luciatåget :) Skulle egentligen jobba, men vart av med det. (Kör dubbelt på juldagen istället!) Sen måste jag allra främst fokusera på det här med PM-oppositionen. Har aldrig gjort något liknande, eller ja jo.. Faktiskt under Skapande svenska som jag läste för några år sedan. Men det var ändå helt annars. Jag vill ju framförallt vara duktig för min klasskompis skull, så hon får ut det hon vill/behöver.. Dvs utan att gå in i petitesser.. Jag som är så bra på att se alla småsaker, skrivfel, stavfel (fanns iofs inte här) osv. Sen tycker jag det är jättesvårt att peka ut vad som är bra. Jag säger hellre "Här och här hade du kunnat göra såhär istället.. Resten tycker jag är bra!". Så jag har läst och läst och försökt markera speciella meningar/stycken som jag tycker är särskilt bra. Imorgon måste jag bara reda ut vad jag ska säga.. Och hur jag ska hålla i ett 45 minuters seminarium kring det där PM:et!
...Kanske även klura lite på hur jag ska försvara min egen?!

Paniken kring tentan fick mig iaf att sätta mig och plugga lite nu vid 22... Ingen bra idé, stressar bara upp... Det ska göras i tid, om det inte är så att jag verkligen kan sova ut morgonen efter. Imorgon blir det inga sådana dumheter!

1 kommentar:

Madde sa...

Usch det där känner man ju igen :(