onsdag 24 november 2010

Bakat grön limpa

Det blev lite senare än väntat idag. Först snöstormen, som inte avtagit speciellt. Bilen var täckt med dryga decimetern snö när jag klev av bussen. Tog 5 min att få den någorlunda avsopad för att kunna köra. Sen på fritids blev jag bjuden på glögg :) T drack lite hon med, tog en liten, liten kopp till henne för att det skulle svalna fortare. Och så när hon skulle klä sig, så upptäcker jag att hennes Hestra-handskar är inte där! Hon har ett par andra, så någon större panik är det inte så. Men de där handskarna är bättre värme i, plus att de kostar ca 300:- ! Surt om någon farit med dem! Men hennes fröken vet iaf... och nu hann jag även prata med fritidsfröken om det. Så hoppas verkligen de dyker upp imorgon!

När middagen var färdig slängde jag in filmjölkslimpan i ugnen. Vart färdig lagom till vi ätit klart typ. Själva degen såg jättekonstig ut. Men när den var färdig var den brun och fin utanpå... Skar en bit.. Grönt!! Haha, helt galet. T vägrade smaka på den, för att hon hävdade att den var möglig. Men jag lyckades muta henne med att hon skulle få en 5:a om hon smakade. Supergott tyckte hon! "Varför gjorde du inte en till?" ;)

1 kommentar:

Madde sa...

Va mysigt med glögg :) . Fy va trist med vantarna :( . Sånt där fan inte rligt. Fattar inte hur allt jämt kan försvinna på skolan/förskolan. JÄMT folk som "råkar" ta med sig andras saker. HUR kan man inte se vems som är vems liksom?

- Va skönt att läsa att fler, jag är inte van. Sån där som blöder lite så när jag väl blöder det som kanske är "normalt" för andra får jag panik. Jag brukar blöda i 2-3 dagar sen är det slut, nån gång blödde jag i 5 dagar och då trodde jag nu är det något fel. HEHE