onsdag 17 november 2010

Virrvarr

Känner mig helt död nu. I måndags fick vi jobba lite längre än vi hade trott... En timme för att vara exakt. Sen blev det någon minut gratis jobb också då jag såg att det var nå grejer kvar att göra :P (efter att jag stämplat ut då) Sov ju hos mamma klockan var väl närmare 3 innan jag var där. Gjorde i ordning lite för morgonen innan jag la mig med korsord en liten stund. och 7:30 ringde larmet, så 4 timmars sömn... Inte mycket att hänga i julgran :P
I natt blev det inte så mycket mer sömn.. Måste ju lära mig att gå i säng i tid. Hur gör man?

Sitter med en stor kopp äppel-te nu. Har aldrig sett det förr, så tänkte prova. Var lite "smaklöst", men ändå helt okej :) Köpte det även för att det är grönt, nyttigare.

Känns lite lättare nu. Har verkligen tagit ett kliv närmare. Ett steg framåt. Måste bara tänka på det att inte låta min rädsla spärra mig. Och så hoppas jag att allting blir bra!

Igår släpptes december-schemat på jobbet. Jag kunde inte ha vart mer nöjd. Jobbar ingen natt, eller kväll ens... Okej, det hade inte gjort något, någon hade jag räknat med att få... Men det är ju bra på så sätt att då kan jag ta bussen hem. (Jobbar i Umeå.) Och dessutom har jag, efter mitt önskemål om att "jobba mest udda veckor" (har T jämna), inte fått ett enda pass på jämna veckor! Förutom julhelgen då jag faktiskt ville jobba, eftersom T ska fira med pappan då. Julafton är min, så då är jag ledig :) Men dagen och annandagen är det jobb, kan tänka mig att det är något hektiskt!


3 kommentarer:

Madde sa...

Va bra att du fick bra tider. Trivs du bra på jobbet på max då? Är sugen ibland att åka uppåt i landet och kika. Är fint där uppe, för mig är det väldigt exotiskt med renar. Haha jag var upp till Arvidsjaur med en kompis och hennes familj som hade släkt där när det skulle bli 2001. Vi åkte till Piteå och jag hade blivit lovad att efter östersund skulle jag garanterat få se renar över allt. HAHA, jo fick se renar. Döda vid vägen *S*. 1 gång fick jag se renar på riktigt sen och då stod dom i inhägnad. Måste erkänna att jag var något besviken ;) .

Dock höll vi på att krocka med en Älgko och en älgkalv på vägen från Piteå till Arvidsjaur fast älgar har jag sett så många att jag inte direkt reagerar, förutom då om dom är väldigt nära bilen. Dom är rätt obehagliga.

malle sa...

Jo, det gör jag :) Beror ju mycket på vem man jobbar med också, men överlag är det bra iaf! :)
Åh, men vilken otur! Fast renar är det väl dock mer säsong för under sommaren. När vi for till Östersund fick vi ju se massor av renar. Och det var ju i början av juli.
Ja, så länge älgarna är på mer avstånd är det ju kul att se.. Men jag kan tänka mig att en krock tar ganska rejält, så lär va obehagligt om de är närmare!

Madde sa...

Hehe ja verkligen, de är lite obehagligt med såna där stora djur :S .