fredag 12 november 2010

Nästan-krock!

Vår dag började verkligen inte bra. T var till att börja med inte så snabb ur sängen... 7:20 ringde larmet, "men jag har ju nyss lagt mig" klagade hon :P Knasfia! Blir till att få i säng henne tidigt på söndag så att hon orkar upp. Sen var det helt fel av mig att he honung på hennes yoghurt. Det ville hon absolut inte ha idag. Så det var gnäll och seg unge hela vägen...
Men vi skulle ha hunnit trots allt...
...om det inte var för att en taxi körde ut mitt framför oss! Vi befann oss på huvudled, 90-väg och han bara svängde ut ca 100 m framför! Bromsade och väjde undan, vilket gjorde att bilen krängde till, över refugen och ut på fel sida vägen. Bara tur att det var dubbelfiligt även där på just den sträckan, så vi inte blev påkörda av någon annan bil! Och T skrek och grät och hyperventilerade om vartannat! Helt panikslagen.
Fick mig ut på vägen och svängde ut på en avtagsväg för att hamna rätt igen.. Just som vi var på väg ut kom taxin. Skällde på honom och bad om namn och telefonnr. Han ville typ stanna och prata, så jag fick be om det några ggr innan jag äntligen fick det och kunde köra iväg. T grät hela vägen till fritids. Och självklart missade jag bussen. Så fick köra 2 mil extra för att ta mig till nästa buss, samt betala parkering på 125:- för att kunna hinna med den!

Efteråt började jag tänka lite mer... Tänk om han kör skolskjuts någon gång? Ska T tvingas åka med honom?!

1 kommentar:

Madde sa...

Vilken idiot :-o .
Vissa ska fan inte ha körkort!