onsdag 24 november 2010

Onsdag

Det blir en lång dag idag... 5:30 ringde larmet. Jag hade ju just somnat! Nästan... T skulle på utflykt med förskoleklassen, så jag var tvungen stiga upp och göra varm choklad innan vi kunde fara också. Vart lite stressigt då jag inte packat någon av våra väskor i förväg.. :P Klumpigt! Sen var det ut i snöstormen. Att köra till fritids var inte så svårt, längs Skelleftehamnsleden är det ju ändå rätt bra plogat. Men sen när jag skulle till bussen vart det värre. En ganska smal, asfalterad 70-väg. Snö i massor.. Och dito lastbilar. Varje möte med lastbil var jag helt blind och med bil lite halvblind ibland. Kom på minuten då bussen skulle gå. Men tydligen hade även den lite problem med snöovädret så jag hann! :D
Hoppas bara det har lugnat sig tills i eftermiddag när jag ska tillbaka samma väg för att hämta ungen! :)

Sen ska vi handla... Igen... Alltid missar man något :P Och den där yoghurten jag köpte för att pröva igår va då så vidrig! (Arlas släta svartvinbärs) Hua! Så jag ska köpa hem lite mer rågsikt och göra filmjölkslimpa av vidrigheten! Det lär bli gott! :)
Även lite till middagen som ska inhandlas. Ska bjuda J på Kassler Bombay, en av både mina och T's favoriträtter. Jag tycker ju om att laga mat egentligen... Men inte så mycket när bara jag äter. The more, the merrier! Och bäst såklart om det även uppskattas av de som får äta :)

1 kommentar:

Madde sa...

Har ni alltid haft Arla? Här har det varit lokal milko, fast arla börjar göra infart här jag är dock skeptisk och vill sponsra lokalt :-p