onsdag 24 augusti 2011

Effektiv

Idag är jag effektiv. Efter jobbet har jag tränat, hängt tvätt, vikt tvätt, dammsugit och skurat, med tillhörande undanröjning för att komma åt golven som innan var fulla med en massa jox. Men det tar på att vara duktig, nu smyger sig tröttheten på. Eller överfaller snarare :P
Måste åtminstone vika klart och lägga in rentvätten, innan jag ens kan ta mig i säng.

Morgondagen ser rätt tom ut. Jag tänkte ta mig iväg och jaga tapeter till hallen. Fick ju vattenskada där i vintras. Så föreningen kommer delvis ersätta tapeterna, blir något åldersavdrag :S Men det innebär också att ju mer jag drar ut på det, desto mindre ersättning får jag. Så bäst att rappa på med det, innan tapeterna är så gamla att de skulle vart bytta ändå! Hur jag sen ska få upp dem är en helt annan sak. Själv vågar jag då inte, aldrig gjort det förr. Men det får bli ett senare problem!

Inga kommentarer: