tisdag 23 augusti 2011

Gott och blandat...

Varför följa recept när man kan improvisera ihop något riktigt gott? Jag lagar i stort sett aldrig mat efter recept. Ikväll blev det en helt ny improviserad korvgryta till middag. Lök, färska champinjoner, skållade och hackade tomater, vitlök, färsk chili, färsk basilika, falukorv och lite chilisås. Riktigt gott blev det! Och kändes mycket nyttigare än "vanligt" då den inte innehöll någon grädde eller liknande. Hade säkert blivit gott även med creme fraiche i, men med färska tomater får man ändå rätt bra sås :) Hade helst ätit den till pasta, men orkade inte göra egen och den glutenfria jag köpt är inte mycket att hänga i granen... Så det blev quinoa till istället.

Snart dags att inviga bakmaskinen. Då blir det däremot att följa recept! Tänkte börja med det säkraste, följa recept och program "Glutenfritt". Sen lär jag ju pröva göra om andra recept till glutenfria med, men det får bli ett senare experiment!

Tidigare idag var jag in på Telia och beklagade mig över alla kostnader till Halebop-nummer. Fick tipset av kundtjänst att isf utnyttja förlängd ångerrätt på mobilen. Så det blev så. Nu väntar jag på att låsningen på abonnemanget ska hävas så jag kan beställa nytt, billigare och bättre abonnemang! ...Och ny mobil... Då blir det 599:- i månaden för allt: samtal, sms, mms, internet och mobil. Blir ju en likadan, vit iphone. Men eftersom det inte gick byta abonnemang direkt i butiken och få studentrabatten, så måste jag beställa en ny :P Skulle då även få ersatt displayskydd och sånt :) Så det blir nog bra... Och som pricken över i, så fick jag gå hem igen med min gamla iphone som lånemobil tills jag får hem den nya! :D Kanske Telia inte är så illa ändå... Jobbar väl idioter lite överallt... (Snubben i Telias kundtjänst då t.ex. som hotade med att ta betalt för samtal till Halebop 7 år tillbaka i tiden.)

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Åh så gott det lät, med minus för svampen då men annars :)