måndag 8 augusti 2011

Glutenfritt bak

Har just ätit frukost. Bakade limpa efter receptet jag fick av A, plus att jag slängde i lite lingon som jag hade i frysen. Gott, gott! Mitt första glutenfria brödbak, actually.. :) Blir mer lite senare. Vart sugen på rostat, så klart, eftersom jag inte får äta mitt nya favoritbröd som ligger i frysen. Och hittade ett smidigt recept på ett mjölmixpaket jag köpte häromdan. Måste bara köpa jäst också först. Har mätt upp formen också, så jag inte häller i degen och så råkar det svämma över :P Den va precis på pricken rätt storlek.

Vaknade 7:30 imorse, vilket kändes som lite av ett under. Kändes som att jag inte borde ha vaknat, eftersom jag var så trött. Men det gjorde jag och sen var det bara att åka iväg med bilen till verkstaden. Lämnade den där vid 8, sen började jag gå hem. Insåg, som tur var, rätt fort att jag hade ju glömt hemnyckel, båda var i bilen :P Så när jag gick tillbaka för att hämta en fick jag skjuts hem också :) Han som har verkstaden tyckte inte jag skulle behöva gå så långt i ovädret. Nu väntar jag mest på att bilen ska va klar så jag tar mig någonstans. 1 timme trodde han det skulle ta, verkar inte riktigt så...

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Jobbigt att ändra om sin kost så där.

Jag är jätte sugen på att bege mig ut i skogen och plocka lite lingon, men vet inte om det är förtidigt ännu.