måndag 29 augusti 2011

Helgen

I fredags var jag bara hemma och tog det lugnt. Börjat se Pretty little liars. Finns ju så många bra serier, så börjar fundera på hur jag ska hinna med när allt börjar om i höst! :P Sen var det jobbnatt också, så försökte sova vid ett par tillfällen under fredagen för att orka med allt. Första försöket varade en kvart, innan jag fick gå och hjälpa en bekant med bilen. Andra försöket låg jag bara i sängen en timme, utan att sova mer än i kanske 5-10 minuter. Försökte (förgäves) överrösta grannens dunkadunka med lite skön musik.

Lördag var det bara stiga upp så tidigt som möjligt, strax innan 12. (Ja, kommer man hem från jobbet kl. 5 så är det riktigt tidigt.) For först till mormor och morfar som bjöd på lunch, med efterrätt och kaka efter. Mormor hade bakat glutenfria korintkakor :) Faktiskt godare än de vanliga tyckte jag!
Plockade upp Sofie och drog ut till MediaMarkt. Och äntligen fann jag den, min fina väska till nya, lilla datorn! En Golla så klart :) Finns inte många andra som är lika fina, sen var utbudet där inte störst heller, men bättre än allt jag hittat här i stan. Sen drog vi vidare på Maxi och köpte med middag och lite gott till kvällen.

Vid 19-tiden började det roliga. Födelsedagsfest en bit utanför stan. Massa trevligt folk, många nya bekantskaper bland vänner. Vart lite "uppslukad" efter att jag hittat mig en "glutenkompis" där. Märkte aldrig Sofies rackartyg, trots att de va mitt framför ögonen på mig... Så kan det gå :P
På det stora hela en riktigt kul kväll som avslutades med gitarr och sång :) Hur mysigt som helst ju!

Avslutningsvis, igår så fick jag för första gången chansen att hänga med på bakispizza inne i stan. Lite surt att jag inte kunde äta pizza, men kebaben var riktigt god den med, tzatziki till istället för nån rhode island dressing. (Sen när har man ens det till kebab?) Har ju alltid måst fara på jobbet dagen efter, men inte nu. Sen var det ju för tur att jag lyckades få en chaufför till min bil, annars hade vi suttit fast därute :P

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Visst är den bra :D . Pretty little liars :D