torsdag 4 augusti 2011

Jag är glutenintolerant :(

Läkaren ringde idag och lämnade beskedet. Glutenprovet hade visat sig vara "starkt positivt" som han sa det, mitt värde låg på 128 eller 127 och han sa att 7-10 är högt...
Så har surrat lite med min fina vän A och fått en massa tips och sånt. Fick sen även en drös med glutenfria produkter :) Sen har jag vart och handlat lite grejs också. Kanske kan verka lite "maniskt" men jag är sån att får jag inte, då vill jag mer än någonsin! Så med andra ord har jag gått hela dagen och suktat efter pizza, pasta, cookies... Ja allt möjligt med gluten i! Så jag har köpt lite saker som såg goda ut. Cookies - smakade precis som vanliga! Skorpor - väldigt hårda, precis som A sa, men goda. Imorgon ska jag pröva baka chokladmuffins på mixen som jag också köpt. Så ska jag strax ta och pröva lite limpa jag fick av A :)
Känns fortfarande helt overkligt att jag är glutenintolerant. Jag som titt som tätt kan äta mackor till frukost, lunch och middag... Hur ska jag klara det här?! :P

Så för att lindra sorgen lite har jag även köpt chips, så jag kan sätta mig och trötstäta lite! ;)

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

ÅH så tråkigt :( . Just gluten också som är så jobbigt iom att man alltid måste tänka på vad man äter. :(