söndag 21 augusti 2011

Hemma!

Eller ja, nu har vi ju vart hemma några timmar. Har packat ur bilen, packat upp ungefär hälften, bytt tillbaka bilen, hämtat rent vatten... osv.
Tindra fick äta en av sina goda norska yoghurtar till kvällsfika, sen blev det sängen för henne. Första skoldagen imorgon ju! :O Så hon fick välja frukt i affären, så hon får ta med. Sen har jag fyllt upp vattenflaskan så den står redo i kylen.
Egentligen ska hon vara hos mig tills på tisdag, men då någon (jag) klantade till det och missade ansöka om skolskjuts så får hon fara till pappan istället, så jag slipper köra en dag till. Imorgon kör jag ju såklart, inte ska hon behöva gå ensam första dagen heller :)

Får se hur länge jag ska hänga med i skolan imorgon. Kanske blir hemkörd direkt? :P Sen ska jag iaf fixa mina egna skolböcker, kika efter en väska/fodral till nya lilla lapen och kika efter en brödmaskin! Har ju haft funderingar på en sån innan, syrran har en och det är ju så himla smidigt att bara slänga ner allt i en form och ha nybakt bröd på morgonen. Nu när jag fått veta att jag är glutenintolerant så känns det ändå mer lockande. Bakar ju allt mjukt bröd själv, så en maskin vore riktigt smidigt! Sen med tanke på hur dyrt det är att köpa bröd färdigt, så har ju den där maskinen betalat sig själv på några månader ;)

Inga kommentarer: