lördag 1 oktober 2011

Besök

Idag har vi haft min mamma med familj på besök. Mycket efterlängtat, framförallt av T :) Hon chockade sin yngsta moster med att ha städat sitt rum. Det händer inte ofta, men nu har jag bestämt att vi ska se till att det fortsätter vara så. Klart att det inte är kul att leka, eller ens sova där när det är fullt med grejer överallt. Men nu har tjejerna lekt där inne hela dagen :) De fixade i ordning och tände ljusen i dockhuset också. Så himla fint när det är tänt där, ser hur mysigt ut som helst ju.

De hade köpt med sig och bjöd på lunch. Grillad kyckling, pommes och potatissallad :) Innan vi kunde äta gick jag och mamma ut i förrådet för att hämta Tindras gamla barnstol till 2-åriga syster att sitta på. Undrar lite hur bråttom jag hade att få ut den dit från början, då det var mögelprickar på sitsen! (Ikeas antilopstol, i hårdplast) Måste ha vart nå matrester där i för att ha blivit så ju. Nu efter vi ätit och fikat klart såg jag till att torka av den ordentligt innan vi bar ut den igen! Sen hittade jag även en låda märkt "Tindras vinter 2 år", så den skickade jag iväg med. Inte en aning vad den innehåller, men det var en liten kartong, så gissar på fleecekläder, mössor och vantar.

Efter vi smält maten lite blev det frusen cheesecake och kaffe. Oj så gott! Har inte ätit sån cheesecake sen vi gjorde den med pappa när jag var liten. Säkert närmare 20 år sedan sist alltså, men då gjorde vi den ganska ofta vill jag minnas. Hade glömt hur gott det är!

Fick även hjälp med ljudet i vardagsrummet. Sedan jag slog av strömmen då vi hälsade på syster yster i Norge i våras så har det blivit något fel i inställningarna. Jag lyckades bara få igång ljud från ps3:an till tv'ns högtalare. Men nu har jag alltså surround igen :D Och fick veta att jag kan ha det på själva tv'n med. Det har ingen sagt tidigare :P Så imorgon ska jag köpa en till sladd så får pappa hjälpa mig lyfta ner tv'n så jag kan koppla in den :) Får bjuda på cheesecake-rester då också kanske!

Nu ska jag lägga mig i soffan och fortsätta njuta av ljudet överallt! :D

2 kommentarer:

madde / Mamma och blivande fröken sa...

Kul! Jag är sugen på att skaffa hemmabio till min ps3, så man får lite kul ljud :D

Unknown sa...

Svar: nej de är så jävla idiotiskt och de tar inte emot kontanter på bussen men man får betala med kort men jag vägra betala för mitt månads kort gick ut i förrgår och hade haft en affär som sålde så hade jag ju köpt ett och jag har åkte den här bussen säkert hundra gånger så de känner igen mej:-P men man får åka den första varje månad på för gammlt busskort men nu är de ju den 2a men finns ju inge ställe att fylla på de på så vafan bör man inte tänker jag betala 80kr jag egentligen skulle haft ett om de fanns