måndag 3 oktober 2011

Blodcentralen

Fick ett samtal i eftermiddag, just efter jag klivit av bussen, på väg hem från uni. Blodcentralen som ringde och gav besked om varför jag inte får ge blod... :( För det första var blodvärdet på gränsen, 124. Sen var järnvärdet helt galet lågt, typ 8 eller något och man ska ligga på 10-90 tror jag. Så hon skulle skicka hem järntabletter åt mig, så ska jag dit igen och kolla värdena när jag knaprat i mig dem!
"Är du inte fruktansvärt trött?" frågade hon lite medlidande. Nä, eller jo. Alltså, jag är väl ganska trött förvisso, men inte så jag tänkt att jag hade sådär usla värden. Har väl alltid vart så här trött? Så det känns normalt. Men när jag tänker efter så inser jag att det är nog ungefär i samma veva som jag börja pendla iaf som jag vart lika trött som nu. Och det är väl ungefär så länge (möjligen längre) som jag vart glutenintolerant (om jag nu är det...). Så det är ju inte så konstigt då, antagligen har just den biten av tarmen som ska ta upp järn ur maten gått sönt helt enkelt.

Inga kommentarer: