torsdag 13 oktober 2011

"Bull dag"

Fick lära mig ett nytt uttryck idag... Killarna i gruppen frågade hur läget var... "Fråga inte" svarade jag och tog ett par exempel från den usla dagen. "Du har haft en bull dag?" Tydligen.
Först försov vi oss, en kvart "bara", men det är hälften av tiden som T har på sig när hon ska iväg med taxin. Så det var bara stressa upp och iväg.
Och så fick jag mens... Med tillhörande värk...
Sen var taxin sen. Så klart! Ska den nån gång va sen så är det ju när man stressar och hinner klart... Tur iaf att inte jag hade bråttom iväg själv.
Däremot hade jag ju tänkt ta igen min sömn litegrann efter T åkt, sova en liten timme till. Det sket sig ju då jag inte var sådär nyvaket trött längre efter att ha vart uppe i en timme och stressat...
Sen höll jag på att missa lokalbussen i morse för att jag insåg att jag glömt mobilladdaren. (Ja, med en iphone med 20% batteri så räcker det inte hela dagen.) Men jag hann, på håret!
På kustbussen, mot Umeå.... Vaknar till och har en gubbes rumpa mitt framför ansiktet! Alltså, snälla?! Så fruktansvärt otrevligt! Buffade till honom med armbågen... Sen försvann rumpan och jag somnade om iaf.
På ub flöt allt på helt okej. Väldigt snabbt och smidigt var förberedelserna inför imorgon avklarade, då en i gruppen redan gått på seminariet :P (Vilket fick det iofs kännas lite onödigt att åka in... men men... )
Fick ett mail från biblioteket här i morse också. Krav-mail. På 3 kursböcker. = 150 kr avgift. Vilket jag upptäckte senare, även innebär att jag inte får låna om några böcker. (Och ja straffavgiften var helt obefogad då de inte skickat nån påminnelse tidigare, men nu tyckte de att det inte skulle gälla så längre....)
Och så grädden på moset: bussen hem var full. Jag ringde och jagade men fick just inga svar. Till slut, en halvtimme senare, kom förstärkningsbussen.
...kom gjorde även mensvärken.. igen. Måste gå konstant på värktabletter nu känner jag. Inte kul.
Så det var lite gnäll om allt skit som hänt mig idag.

2 kommentarer:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Fy då låter inte som någon vidare bra dag.

malle sa...

Nä, var en sån dag jag kände redan när det börja att ALLT kommer gå fel.. Vilket det gjorde..
Tur det bara kommer sånna dar ibland iaf :)