fredag 14 oktober 2011

Helg!

Dagen var betydligt bättre än gårdagen, kan jag ju börja med att säga. Lika trött, men det är väl så då man knappt har nå järn i kroppen. Sen tror jag det kändes att det var slutet på veckan med.
....och så mumlar T just i sömnen: "Inte bra idag.." Undra va hon drömmer riktigt? :P
Var ner på uni för ett seminarium på förmiddagen, trött och seg. Men känner mig nöjd över vad jag fick fram iaf :) Kändes som jag hade läst på rätt bra! Gäller nu bara att fortsätta så, blir så tungt om man halkar efter. Ska läsa lite mer även i helgen hade jag tänkt, hellre det än att sitta kvällar t.ex.

Efter skolan for jag direkt på bibblan för att fixa med avgifterna och omlån av övriga böcker. Jag hade så klart glömt att de enbart tar kontanter där, så fick vända hem igen. Pluggade lite till innan jag åkte tillbaka, sen handla tvärt och hämta T.

Eftersom det är fredag och jag heller inte hade nån ork eller lust att laga mat frågade jag T vad hon ville äta när jag hämtade henne. Visste att svaret skulle bli hamburgare, vilket var precis vad jag eftersökte :) Så vi for på Sibylla och köpte en Funbox åt henne innan vi for hem. Själv åt jag rester från i onsdags, kyckling i sötsur sås och ris :)

Vi gjorde en tidig myskväll. I vanliga fall brukar jag inte se barnprogrammen, de får hon se själv. Sen ser vi Idol eller liknande lite senare. Men jag hade på känn att T inte skulle vara så pigg ikväll. Så vi såg nåt jag inte vet namnet på, sedan Rampljuset följt av Barda. Slog över till Idol då det börja. I första pausen sa Tindra "Är det paus nu? Då ska jag passa på att vila lite." Frågade om hon var trött, men det var hon inte alls. Sa hon. Innan pausen va slut sov hon som en stock :) Tröttfia!

2 kommentarer:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

De är så gulligt när de pratar i sömnen :D . De gör William ofta!

Åsa sa...

ooooo vad kul att du kikade in hos mig. jag har nästan glömt bort att lämna kommentarer hos folk. men men jag kommer o går ;)
Hihihihi det är alltså därför som ni käkade hamburgare ;) se där ja. o så en massa mys på de. Trevligt.

Vi hörs av du, kram kram