tisdag 27 september 2011

AntiLice

Har via Buzzdor fått hem ett paket med dessa. Dock har jag inte kunnat prova dem själv eftersom ingen haft löss! Svårt att se om de funkar då :P Sen så ska man ju absolut inte behandla löss om man inte konstaterat att man har det. (Förstör effekten av medel i framtiden.)
Som bilden avslöjar så räcker det med 1 behandling med AntiLice (de flesta andra behövs 2 behandlingar för). Dessutom kan en flaska räcka ända upp till 3 behandlingar! (Beroende på hur mycket och långt hår man har förstås.) En vinst både i tid och pengar med andra ord :)
Finns att köpa på Apotek Hjärtat och en drös andra Apotek som jag aldrig sett och kostar strax under 200:-.

För att åtminstone ha något att säga av egen erfarenhet så provade jag den medföljande kammen idag. Den var riktigt bra! Känns stabilare, lite grövre än de vi tidigare använt då den är gjord i ganska kraftig plast. Och bäst av allt var den ergonomiska utformningen, mycket lättare och skönare att hålla i än de "gamla vanliga"!

Men nu måste jag gå och göra något annat så jag slipper klösa/kamma bort allt skinn på skallen. Bara tanken på löss får det verkligen att klia nå så vansinnigt!

Inga kommentarer: