fredag 30 september 2011

Äntligen helg

Känns ju lagom kul att vara hemma först vid 18-tiden på en fredag. Men men, det kunde varit värre! Slutade 17 för ett par veckor sedan, då var vi hemma vid 20. Får se vad vi hittar på till middag, chili con carne är vi less båda två efter att ha ätit resterna till middag igår. Så det som blev kvar fick åka in i frysen :) Annat har vi inte att värma, förutom att T har stekpalt (som inte jag kan äta).
Tänker så det knakar nu. Hamburgare skulle T inte alls ha något emot, men det är ingen fredagsmat i mina ögon. När man jobbat med det i 6 år är det inte så lyxigt alls. Hellre att jag köper en god sallad på affären då. Men om vi har tur, om bussen är snabb och om vi är snabba, kan vi kanske hinna på Coop! :) T ville dessutom äta där för några dagar sedan, så då blir alla nöjda. Annars får vi ta oss till nån pizzeria i centrum, som har glutenfria..!

I övrigt har vi inge så mycket planerat i helgen. Vi måste städa, framförallt T. Hon har grejer precis överallt :P Snäll som jag är låter jag leken vila på plats hela pappa-veckan med. Kanske för att jag får en ursäkt till att inte städa? :P Men nu måste det göras.
Sen har jag tänkt göra en cheesecake om jag bara hittar receptet. Alla recept jag hittat då jag googlat är bara fel. Men tror det rätta finns i "Vår kokbok" :)

Inga kommentarer: