torsdag 15 september 2011

Busy thursday...

Kom just hem och hittade en VF i brevlådan, undra vars den kom ifrån? Nåja, bara tacka och ta emot :P
Haft basgruppsmöte nu på morgonen. Tyckte det gick himla snabbt och enkelt när jag satt på bussen på vägen ner och räknade på alla möjliga nyckeltal. Sen visade det sig ju att många inte var så enkla som jag hade läst att de skulle vara. Och att jag räknat på fel siffror nån gång... Men men, blir ett intressant seminarium iaf, då vi inte gått igenom saken alls! Och läraren hävdade dessutom att det vi behövde inte fanns i läroboken... Som sagt, intressant lär det bli! Men om vi lär oss så mycket av det är en annan fråga.

Skyndade mig in en sväng på Kotteshoppen innan jag for vidare hemåt. Vågade inte kika runt så mycket då T väntas hem när som helst. Tycker bättre om att kika i fysiska butiker än att bara kika på nätet. Hade bara kollat först så de skulle ha något med Barbapapa inne, urvalet i butiken var något mindre än urvalet på nätet. Så där är en fördel med att kolla i den fysiska butiken istället :) Är på jakt efter present(er) till lillasyster som fyller 2 på onsdag. Ska kolla mer i stan och så kolla mer exakt storlek på henne, så jag inte köper något som är för litet.

Så fort T kommer hem ska vi iväg på Blodcentralen. Gäller ju att hitta dit också... Jag är ju dödligt rädd för sprutor, så varför jag vill bli blodgivare förblir en gåta. Ska iaf se om det går :)

Efter det ska vi gå och kolla in det nya fritidset, ob-fritidset som T ska på för första gången imorgon. Hon ska bara va där ca 3 timmar, då jag har det där knepiga seminariet väldigt sent. Men det kan ju va kul att ha sett stället innan iaf.

Och under och mellan allt det där ska jag plugga var tanken. Måste räkna mer. Så jag får lite bättre koll på allt. Insåg att jag har faktiskt inte tiden att räkna allt som är i boken, så får ta lite här och där. (Skulle jag räkna allt skulle jag nog få sitta ca 4 timmar/dag med det. Jämt.)

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Va roligt :-) . Jag är blodgivare, brukar ta och kolla åt ett annat håll när de sticker än för det är inte så trevligt. men det går fort och man känner sig så stolt efteråt :)