onsdag 14 september 2011

Baka bröd

Slängde ihop ett bröd igår kväll. Samma recept som tidigare, det på Sempers mjölpaket som verkar funka fint. Hällde i lite extra vätska dock för att även få ner lite krossat bovete, linfrön och loppfrön. Brödet blev inte bara bra. Jag förvånades över den höga "bullen" när jag kikade ner i maskinen. Brödet hade jäst upp så det fyllde ut hela formen! Jag antar att det är så det ska vara, men det har aldrig lyckats så bra innan. Oftast har jag nog haft för lite ingredienser för att det ska bli så stort, men vad mer det kan bero på har jag ingen aning om. Men nu är jag mer än nöjd! Ska skiva och frysa in brödet, så man lätt kan ta fram och rosta :)
Sen måste jag nog göra något liknande åt T också, för hon tog en tugga av min macka imorse och blängde surt på mig :P

2 kommentarer:

Unknown sa...

Svar: efter som de anställer mig som timvikare för jag inte har eget företag med f-skatt sedel så skötts skattning automatisk som en vanlig lön men nu va frågan hur mycket man ska ta efter skatt

Unknown sa...

Svar: nu är du lite snål va;-) andra förläsare säger att jag ska ta 2000kr för 1 timma:-P