söndag 11 september 2011

En helg i Umeå

I fredags vart det en liten krogrunda. Vi gick från Pipes till TC till Allstar. Pipes var mest bara tidsfördriv ett tag, TC hade inget dansgolv, så till slut beslutade vi oss för Allstar. Där blev vi kvar till stängning. Dansade, surrade och drack lite. Sofie var dock limmad till dansgolvet, så det var jag som smet iväg då och då för att dricka osv. Ganska tidigt under kvällen kom jag på en (okänd) kille med att försöka sno en krycka! Vad tänker folk med egentligen?! Tur jag just då satt och sippade ett glas rött och såg det.
Efter de stängde gick vi mot Vasaplan, men bussen var sen. Riktigt sen. 15 min efter den skulle gått svängde den in på busshållplatsen. Men vi beslutade oss för att styra upp efterfest istället och höll igång nån timme till :)

Igår började vi dagen med frukost på Station. Har ju hört att det ska vara enda glutenfria caféet här i stan. De hade ett tiotal olika kakor/fikabröd som var glutenfria, samt att man kan få vilken smörgås man vill som glutenfri. Jag tog en lax & philadelphia. Sååå gott! Lär ju definitivt gå dit igen om man ska äta/fika på stan. Inte så farligt dyrt heller, samma pris på glutenfritt som på vanligt. Plus att de har studentrabatt. Gillas! Och ärligt talat såg nog mina 2 små glutenfria dubbeltoasts godare ut än Sofies grova trekant. (Och de var de nog också!)
Vart sen en snabb, effektiv vända på stan. Jag köpte en ny palestinasjal, 3 gången gillt.. I hope. Denna var skönare, precis som den första, inget torgskräp. Sen köpte jag en liten burk så jag kanske kan få lite ordning på ordningen hemma... :P S köpte diverse pysselgrejer och ett skärp som hon först lyckades låsa fast sig i....

Efter vi gjort stan igår var det tuppisdags. För sen var det tjejkväll nere på stan. Film var det sagt, men vi satt hellre och surrade och hade det trevligt. Fick även hjälp med att få till en snygg makeup innan jobb. När alla som kommer och äter är uppsminkade för utekväll vill man ju själv va lika snygg :P
Var nog en kombination av förkylning och lite sömn som slog ut mig helt efter jobbet. Hade nog inte klarat gå hela 40-minuterspromenaden upp till S. Var själv förvånad för varje steg jag tog att jag faktiskt fortfarande höll mig stående :S Väldigt otrevligt. Fick iaf skjuts som tur var!

Idag vaknade jag vid 13:30 ungefär. "Vi ska på museum" sa S. "och du ska med". Jahapp, trevligt. Glas och stenar var det vi kikade på. Glasgrejerna var riktigt läckra!


Inga kommentarer: